miercuri, 8 februarie 2012

Recenzie (3) Revolta de Suzanne Collins


Iata ca am ajuns si la cel de-al treilea volum si cel care incheie aceasta serie fantastica: Jocurile Foamei!

Trebuie sa recunosc faptul ca si acest volum s-a ridicat la nivelul asteptarilor mele, insa cu toate acestea, nu stiu de ce, am ramas cu un gust amar. Explicatia poate fi aceea ca acesta este ultimul volum, iar eu nu eram inca pregatita sa ma despart de personajele fata de care am prins mult drag. Insa la acest sentiment a contribuit si faptul ca deznodamantul nu s-a desfasurat in directia in care as fi vrut eu.

"Revolta" este, cu siguranta, cel mai dur roman dintre cele trei. Ne introduce in lumea necrutatoare a razboiului, care aduce implicit suferinte umane, dezastre si pierderi, de cele mai multe ori cei nevinovati fiind cei care sufera cel mai mult.

Dupa ce si ultima editie a Jocurilor Foamei a purtat marca "gaitei zeflemitoare", Katniss este salvata din mainile Capitoliului, fiind nevoita sa il lase in urma pe Peeta. Cei care au stat in spatele operatiunii de salvare, fac parte din echipa de "revolutionari", care s-au organizat in Districtul 13 care era, pana nu demult, declarat disparut in urma unei confruntari directe cu Capitoliul.

Ceea ce oamenii din celelalte districte nu stiau de fapt, era ca acest district s-a reorganizat, toate activitatile desfasurandu-se in subteran, ajungand acum sa detina capacitati tehnice si militare capabile sa faca fata unei confruntari directe cu Capitoliul. Pentru a mobiliza si celelalte districte in rebeliunea contra Capitoliului este insa nevoie de un simbol, de o imagine a sfidarii, a luptatorului. Si cine este mai potrivita decat "fata din foc", care a sfidat de doua ori autoritatea Capitoliului, pentru a indeplini acest rol?

Isi va duce la bun sfarsit Katniss rolul de imagine a revolutiei? Va reusi sa il salveze pe Peeta? Vor putea districtele sa infranga Capitoliul si sa puna capat subjugarii in Panem? Peeta sau Gale, care va fi alegerea lui Katniss? Cine va prelua puterea in eventualitatea infrangerii Capitoliului? Va reusi Panemul sa isi gaseasca in sfarsit pacea si linistea?

La toate aceste intrebari va raspunde cel de-al treilea volum, care este presarat cu suspans, actiune si numeroase rasturnari de situatii si care are un deznodamant absolut neasteptat. Nu va spun decat sa nu va asteptati la "prea mult" happy end.

Un material de Roman Diana.

6 comentarii:

  1. Mi-a venit si mie ieri la posta Revolta. In sfarsit pot sa aflu si eu deznodamantul fara sa-mi chinui ochii cu formatul pdf.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, eu sunt de parere ca aceste carti merita un loc in biblioteca oricarui cititor inrait. Asa ca bine ai facut ca ai achizitionat si ultimul volum ;)

      Ștergere
  2. Copertile sunt geniale <3
    Imi place mult recenzia. M-am apucat de primul volum, pe scribd.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si mie mi-a placut coperta aleasa pentru varianta hardcover....vroiam de mult sa citesc seria, insa nu puteam sa trec peste aspectul celor in format paperback si ma bucur ca am asteptat ;)

      Ștergere
  3. Felicitari pentru recenzie! Minunata... nu dezvaluie nimic, dar te convinge sa o cumperi! Acum o citesc si eu, si dabia astept sa aflu sfarsitul... dar nu vreau sa o termin! O sa fie atat de urat fara aceasta carte... m-am atasat mult de carte, personaje, am inceput sa-l plac pe Peeta, chiar daca este doar un personaj. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Ma bucur ca iti place. La fiecare recenzie imi propun sa dezvalui atat cat e necesar pentru a starni interesul cititorului, insa nu indeajuns incat sa ii stric placerea de a citi si de a descoperi el insusi surprizele.

      Ștergere