luni, 13 februarie 2012

O doza de.....suspans! (1) Ochii dragonului de Stephen King

"O doza de...suspans!" este rubrica care se va ocupa de cartile mai "deosebite", nerecomandate celor slabi de inger. Textele vor fi tot sub forma unor recenzii, insa bazate exclusiv pe romane care se incadreaza in categoria genului horror, de suspans, sau de teroare. Rubrica aceasta va include romane ale unor autori precum Stephen King (cum putea el sa lipseasca!), Dean Koontz, Robert Lawrence Stine, Serge Brussolo si orice imi mai cade in maini.

Pentru inceput, deoarece nu am vrut sa va infricosez prea tare, m-am gandit sa va prezint o carte mai "cuminte" a lui Stephen King, asta tinand cont ca a fost scrisa special pentru fiica sa careia nu ii prea placeau romanele sale.

Actiunea aduce oarecum a basm, atat prin locul  si timpul in care se petrece, dar si datorita personajelor: un rege, o regina, un vrajitor, copiii  cuplului regal, dintre care unul este intruchiparea perfectiunii, in timp ce celalalt este plin de defecte, dar mai ales datorita temei pe care o abordeaza: pe de o parte, lupta dintre bine si rau iar de partea cealalta, maturizarea  si lectiile de viata invatate de personajul principal.

Astfel, maleficul vrajitor Flagg, cel care starneste teama tuturor oamenilor de la curte si care se afla in spatele deciziilor regale, reuseste sa scape de regina care incepuse sa aiba tot mai multa influenta asupra sotului sau, nu inainte insa ca ea sa lase in urma doi copii. Printul Peter se dovedeste un adversar pe cinste pentru viitorul lui Flagg, asa ca misteriosul vrajitor hotaraste sa se descotoroseasca si de el, inscenandu-i moartea regelui pentru ca acesta sa fie pedepsit pentru restul zilelor sale intr-un turn, din care ii va fi imposibil sa evadeze. Prin acest plan, vrajitorul reuseste sa puna mana pe intreaga putere, deoarece noul rege, mult mai tanarul frate al lui Peter, Thomas, terifiat de presiunea noilor responsabilitati, ii cere ajutorul.

Cu o tara aflata la mila malitiosului vrajitor, cu un print nevinovat acuzat pe nedrept de moartea tatalui sau, cu un rege-copil mult prea naiv pentru a constientiza ca este manipulat de cel pe care il considera prieten, va reusi regatul Delain sa se salveze?

Tinand cont ca v-am "soptit" ca romanul aduce cu un basm, este usor sa preconizati deznodamantul.
Cartea mi-a placut, fara indoiala, pentru ca mi-a oferit o alta imagine asupra autorului. Am vazut si o parte mai "soft" a scrierilor sale, mi-a oferit o poveste scrisa parca prin prisma unui parinte responsabil si nu a consacratului maestru al romanelor de teroare. Totusi, in cazul in care sunteti la prima lectura Stephen King, eu nu va recomand sa incepeti cu acest volum, deoarece v-ati crea o imagine total eronata asupra scrierilor acestui autor. Eu va recomand sa incepeti in forta, cu un roman de genul Apocalispei sau IT, pentru ca acelea sunt scrieri reprezentative pentru King.

Voua va plac cartile care apartin genului horror? Aveti vreun autor preferat?

Un material de Roman Diana.

2 comentarii:

  1. Frumoasă recenzia :)
    Ador ideile lui SK. Omul ăsta e un geniu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu il consider la fel! Un geniu al acestui gen de literatura. Am profitat de lichidarile de stoc de la Nemira si mi-am achizitionat si ultimele volume din seria de autor SK care imi lipseau. Mi-a mai ramas doar volumul 4 din seria Turnul Intunecat. Oricum, Nemira promite ca in aceasta vara va publica ultimul volum al regelui: 11/22/63. Astept cu nerabdare!

      Ștergere